SJÆLS-HARMONI

STEDET FOR INDRE FRED OG BALANCE

Klik her for at redigere underoverskriften.

MINDFULNESS & MEDITATION
SKABER FRED I NUET

Hvad kan mindfulness gøre for dig

Mindfulness er både en træningsmetode og en livsindstilling, der sigter mod at være nærværende og mentalt tilstede fra øjeblik til øjeblik, og favne nuet som det er.

Gennem træning af mindfulness lærer du at slippe bekymrende, analyserende og planlæggende tanker med rod i fortid og fremtid, for i stedet at vende din opmærksomhed mod her og nu.

Du får mulighed for at finde ind i øjeblikket og styrke din evne til at mærke dig selv og blive bevidst om, hvordan du har det. Du træner evnen til at observere, acceptere og være med dét, der er. Dét, der rører sig i dig af både tanker, følelser, kropslige fornemmelser og handleimpulser - uden at identificere dig med det, og uden straks at lade dig rive med af det.

Denne mindfulde tilstand gør (modsat det konstant at handle eller lave tankespind) at dit autonome nervesystem falder til ro, og mængden af stresshormoner i kroppen daler. Du får fornyet energi, øget mentalt overskud, indre ro og psykisk balance. Din koncentrationsevne forbedres, dit immunsystem styrkes og din jordforbindelse øges. Fysiske smerter samt psykiske udfordringer bliver lettere at håndtere.

Disse virkninger af at træne mindfulness er veldokumenterede, og metoden bruges lige fra forebyggelse og håndtering af stress, angst, depression, smertebehandling, søvnløshed og forøget sensitivitet til styrkelse af ydeevne og effektivitet samt forbedring af trivslen på arbejdspladser og meget mere.

Da mindfulness virkelig træner evnen til at være tilstede i nuet og mærke sig selv, er dette også en super god metode, hvis du ønsker at meditere, men har oplevet problemer med at holde jordforbindelsen ved andre meditationsformer. Mindfulnesstræningen vil styrke din grounding og kontakten til dig selv.

Hvordan foregår et Mindfulnesskursus

Jeg uddannede mig til mindfulnessinstruktør i 2011, efter at jeg i mange år havde trænet forskellige former for meditation alene og i forskellige sammenhænge - hvilket jeg stadig gør.  Jeg har derfor en bred erfaring indenfor det at meditere.


Jeg tilbyder mindfulness/meditationskurser med undervisning, støtte og vejledning til den personlige træning. Enten for enkeltpersoner, mindre grupper eller for virksomheder.


Et kursus strækker sig som regel over 8 uger med fremmøde 1 gang ugentligt, men en introtime eller et kortere eller længere forløb er også en mulighed.


Undervisningen består af guidede mindfulnessmeditationer, åndedræts- og opmærksomhedsøvelser, dialog og erfaringsudveksling samt relevant teori.

For at opnå fuldt udbytte af mindfulness bør undervisningen følges op af 
hjemmetræning.
 
Lena S om 8 ugers kursus i mindfulness:

"Et 8-ugers mindfulnesskursus hos Lene er en begyndelse.... 

Det er en begyndelse på en ny tilværelse, hvis man tør.
Introduktionen til mindfulness ved Lene giver et nyt og anderledes perspektiv på omverdenen og én selv som individ i den omverden.
Det er en læring i alle de mange detaljer, der er på spil i vores hverdag, hvordan vi ubevidst lader dem påvirke os, så vi bevidst kan slippe dem.
Det er et effektivt værktøj ud i selvindsigt og arbejdet med selvet. 

Lene går struktureret til værks og bygger i et roligt tempo mere og mere på i form af teori, øvelser og meditationer, endda med små smagsprøver ud i andre meditationsformer. 
Man føler sig i trygge hænder... Man er i et rum, hvor det er let at give noget af sig selv uden nogen forventninger herom. Det bliver et rum, man glæder sig til at vende tilbage til og som man savner efter de 8 uger er omme. 

Lene viser et stort engagement og det er i høj grad afsmittende. 
Jeg kan på det varmeste anbefale Lene som guide ud i mindfulnessuniverset. 
Lena S."

 Kontakt mig for   specifikke ønsker 

 eller kig i   kursuskalenderen.